Veikkaus, Pixieray, Google Cloud, Aiven and Huawei
Datan ja analytiikan Labiin sai hakea kuka tahansa Veikkauksen työntekijä. Etukäteen tuli olla näyttöä opintojen tai harrastuneisuuden kautta datan ja analytiikan alalta. Suurin kriteeri oli kuitenkin hakijoiden oman sisäisen motivaation löytyminen. Hakijoita löytyikin useita ja heidän joukostaan valittiin haastattelujen kautta viisi sopivinta koulutettavaa. Myös sidosryhmäkoulutettavien piti hakeutua erikseen.
Valitut muuntokoulutettavat osaajat siirtyivät heti koulutuksen alussa uusiin tiimeihinsä. Sarasen järjestämien koulutuspäivien lisäksi he pääsivät heti työskentelemään uusissa tehtävissä, uuden tiiminsä kanssa. Työssäoppiminen olikin Labin tärkein kulma ja sitä tuettiin myös Veikkauksen puolelta tulevan mentorin/coachin avulla.
Veikkaus: ennenkuulumattoman upealla tavalla.
The central idea behind Tölöläb is to combine woodwinds, electronics and improvising.
Veikkauksen ratkaisut data-analytiikan osaajapulaan
Veikkauksella koetaan DA Labin olleen äärimmäisen opettavainen kokemus yritykselle. Suurin oppi on ollut oppia ymmärtämään ja näkemään omien osaajien potentiaali.
Muutos ei ole yllättävä, sillä kaikki muut Veikkauksen pelit vaativat jo tunnistautumista. Vaatimus liittyy arpajaislain muutokseen.
DA Labin myötä Veikkauksen työkalupaletti osaamisen kehittämiseen ja uusien osaajien hankintaan on laajentunut. Nyt paletti alkaa olla jo kokonaisvaltainen ja monipuolinen. Eri tilanteissa voidaankin miettiä aina uudelleen, mitä osaa paletista käytetään. Vaikka osaamisen kehittämisen osalta ei maailma ole koskaan valmis, ollaan Veikkauksella jo melko hyvällä tasolla.
Laurilla on monen vuoden kokemus tiedolla johtamisesta ja hän on työskennellyt useissa johtavissa tehtävissä rahapeli- ja teleoperaattoritoimialoilla.
Petteri Lindfors (Group Manager, Data Governance) toimii joka päivä paremman datan ja datalukutaidon eteen Veikkauksella.
Olympiakomitea mukaan Sitra Lab 6 -muutosohjelmaan
Vuoden 2022 suurin panostus osaamisen kasvattamiseen oli Veikkauksella yhteistyössä suunnittelemamme ja toteuttamamme Datan ja Analytiikan Lab eli DA Lab. Se käynnistettiin vuoden 2022 keväällä, sillä Veikkauksella oli aito tarve saada uusia osaajia joukkoon. DA Labilla oli kaksi erillistä tarkoitusta. Päätavoitteena oli muuntokouluttaa viisi uutta osaajaa vanhoista tehtävistä uuteen. Toinen, rinnalla kulkeva tavoite oli tarjota sidosryhmäläisille mahdollisuus kehittää omaa dataosaamistaan.
Kansainvälisen olympiakomitean kumppanit.
Kolmannen sijan ja 20 000 euroa nappasi neljän yrityksen (MUUAN, Doohlabs, Craneworks, Zoan) muodostama tiimi Virta-nimisellä kokonaisuudella.
Rahapalkintojen lisäksi Veikkaus voi tehdä kolmen parhaan tiimin kanssa sopimuksen kilpailutöiden käyttämisestä Casino Tampereella.
Neljänneksi kilpailussa sijoittui Tricton, joka palkittiin Stream-nimisestä työstään 15 000 eurolla ja viidenneksi sijoittui Mint & More Creative, joka ansaitsi WON / DER -nimisellä työllään 10 000 euroa.
Kilpailutöissä suunniteltiin sisustusta ja elämyksiä kasinon 2000 m2:n tiloihin sekä sisääntuloihin.
[PDF] Varaosalogistiikan kehittäminen
In Media Centre Lume and Media Lab, the Crucible Studio research groupstudies and develops narration of the digital, non-linear and interactivemedia. Studio's goal is to achieve deeper emotional experiences in theinteractive media and to create production methods to develop content andtechnology simultaneously in the multi-talented teams of artists, designers,scientists and technology experts. Crucible provides a collaborative networkfor universities and companies through practice-based research cases whereinco-operation between engineers and artists is realized through actualresearch productions.
Crucible Studio's specific research themes in various research productionsthrough 2003-7 have handled and handle future narrative forms, interactivenarrative in cross-media, broadcast on demand, audiovisual ontologies,writing interactive fiction, cinema and online gaming, physical interfacecinema, political entertainment and use of narrative in enhancing localdemocracy. Also, a three year education programme on Games and Storytellingwill launch in September 2004 in collaboration with Tampere University,Nokia and Veikkaus.
Project group: Mika "Lumi" Tuomola, artistic director; Juhani Tenhunen, producer;
MauriKaipainen, research advisor; Maureen Thomas, visiting artist; Riikka Pelo,artist in residence; Milla Moilanen, visualist & animator; Leena Saarinen,researcher & script-writer; Karri Ahonius, researcher; Tiina Paju, visualist& designer; Rasmus Vuori, programmer & designer; Topias Marttila, programmer& designer; Stiina Honkamaa, education planning officer; Tarja Peltoniemi,assistant - in collaboration with IAN focus area: Pipsa Asiala, producer;Teijo Pellinen, Lecturer
Steering Board: Jarmo Eskelinen, director, Media Centre Lume; Philip Dean,professor, Media Lab; Mauri Kaipainen, professor, Media Lab;Kaisa Sibelius, project manager, Culminatum Oy
Buyer · Worked as a team player throughout my career
– Vuodenvaihteen jälkeen arpoja ostaessa pelaajan pitää tunnistautua kuten muissakin peleissämme: ajo-, Kela-, henkilö- tai Veikkaus-kortilla, kertoo Veikkauksen arvontapelien johtaja Ville Venojärvi.
Like to develop myself and challenge others to do the same
Uusi Veikkaus syntyi, kun kolme entistä rahapeliyhteisöä yhdistettiin viime vuonna. Veikkauksen asiakkuuskokemuspäällikkö Emmi Kankkusen mukaan uusi yhtiö on ensimmäisen toimintavuotensa aikana panostanut erityisesti pelitoiminnan sujuvuuteen sekä hyvän ja yhtenäisen asiakaskokemuksen takaamiseen. “Vuoden merkittävimpiä ponnistuksia olivat mm. uuden yhteisen verkkokaupan lanseeraus sekä verkkopelaamisen hallinnan välineiden uudistus, joka tarjoaa Etuasiakkaillemme kansainvälisestikin vertaillen ainutlaatuiset välineet pelaamisen hallintaan. Yksi keskeisistä tavoitteistamme on tarjota tunnistautuvan asioinnin kautta yli 2 miljoonalle Etuasiakkaallemme asiakasymmärrykseen pohjautuva, entistä henkilökohtaisemmin palveleva ja peli-iloa vahvistava asiakaskokemus kaikissa kanavissa.
Vastaa lyhyeen kyselyyn ja voita suosikkijoukkueesi kaulahuivi!
Osaajapula on tässä hetkessä ajankohtainen ilmiö, jolta juuri kukaan ei voi välttyä. Tule kuulemaan käytännön vinkit kuinka Veikkauksella HR:n ja liiketoimintajohdon yhteistyö on saatu kukoistamaan ja sen lopputuloksena on kehitetty Lab -konsepti.